صفحة رئيسية | المنتجات

رسالة على الانترنت
المزيد من المعلومات

تولید اورانیوم

دیدبان سازمان ملل: ایران سطح تولید اورانیوم ...

2024.1.5  آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه-شنبه در گزارش به کشورهای عضو گفت در هفته-های گذشته ایران خلاف کاهش شتاب که نیمه-های سال جاری آغاز شد، سطح تولید اورانیوم با خلوص نزدیک به درجهٔ تسلیحاتی را ...

Read More
اورانیوم چیست و چه کاربردی دارد ؟ – به زبان ...

2023.8.15  اورانیوم می‌تواند به عنوان منبعی برای تولید انرژی یا ساخت بمب هسته‌ای در نظر گفته شود. بنابراین، اورانیوم را می‌توان به عنوان عنصری مفید و منبع انرژی یا عنصری منحوس برای نابودی در نظر گرفت.

Read More
اورانیوم فلزی چیست و چه کاربردی دارد؟-راهبرد ...

2021.2.12  اورانیوم فلزی این روزهای به واسطه آغازی تولید آن توسط ایران بر سرزبان ها افتاده است. اورانیوم فلزی چیست و چه کاربردی دارد؟ تعیین تکلیف وضعیت نیرو‌های حق التدریسی، شرکتی و قراردادی

Read More
12 کشور برتر تولید کننده اورانیوم در جهان کدامند؟

2024.1.2  چین با تولید ۱۷۰۰ تن اورانیوم در سال ۲۰۲۲، در زمره برترین کشورهای تولید کننده اورانیوم در جهان قرار دارد. این کشور ۳.۴۴ درصد از عرضه اورانیوم جهان را به خود اختصاص داده است.

Read More
سنگ معدن اورانیوم (U) کانی ها، تشکیل، وقوع ...

2023.4.23  تولید سلاح های هسته ای: اورانیوم را می توان برای تولید ایزوتوپ های شکافت پذیر غنی کرد، مانند اورانیوم 235 که به عنوان سوخت در سلاح های هسته ای استفاده می شود.

Read More
اورانیوم چیست: ویژگی‌ها و کاربردها - عمادعلم

2023.1.21  اورانیوم چیست (ویژگی‌ و کاربرد): اورانیوم عنصری فلزی و پرتوزا با عدد اتمی 92 است. دو ایزوتوپ‌ مهم U-235 و U-238 در تولید انرژی کاربرد دارند.

Read More
تولید اورانیوم ۶۰ درصدی ایران به ۹ کیلو در ماه ...

2023.12.27  بر اساس ادعای سخنگوی آژانس، ایران از ماه ژوئن گذشته سه کیلوگرم اورانیوم ۶۰درصد در ماه تولید می‌کرد و اکنون به نرخ تولید ماهانه در ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۳) بازگشته است.

Read More
رویترز به نقل از آژانس ادعا کرد: ایران تولید ...

خبرگزاری رویترز مدعی شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود اعلام کرده ایران تولید اورانیوم با خلوص ۶۰ درصد خود را افزایش داده است.

Read More
غنی‌سازی اورانیوم - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

2024.1.10  غنی‌سازی اورانیوم یکی از مراحل چرخهٔ سوخت هسته‌ای است. اورانیوم طبیعی (که به‌شکل اکسید اورانیوم است) شامل ۹۹٫۳٪ از ایزوتوپ ۲۳۸ U و ۰٫۷٪ از ۲۳۵ U است. ایزوتوپ ۲۳۵ U اورانیوم قابل شکافت و مناسب ...

Read More
آژانس از تولید اورانیوم فلزی در ایران خبر داد - BBC

2021.2.10  تولید اورانیوم فلزی می تواند اقدام دیگری برخلاف تعهدات ایران در چارچوب برجام باشد. ایران از سال ۲۰۱۸ میلادی ...

Read More
تشدید تنش میان تهران و واشنگتن بعد از گزارش ...

2023.12.28  او مدعی شد که این ارقام به معنی آن است که ایران رویه تولید تقریبا سه کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده در ماه از ماه جولای را کنار گذاشته و بار دیگر به نرخ تولید ۹ کیلوگرم طی نیمه اول سال ۲۰۲۳ بازگشته است.

Read More
12 کشور برتر تولید کننده اورانیوم در جهان کدامند؟

2024.1.2  این داده ها شامل میزان تولید اورانیوم بر حسب تن در سال ۲۰۲۲ برای هر کشور است. با استفاده از این داده ها، ۱۲ کشور برتر تولید کننده اورانیوم مشخص شده اند. این فهرست، به ترتیب صعودی مرتب شده است.

Read More
از سنگ اورانیم تا بمب اتم

2005.4.5  مجله علمی ایلیاد - اورانیوم که ماده خام اصلی مورد نیاز برای تولید انرژی در برنامه های صلح آمیز یا نظامی هسته ای است، از طریق استخراج از معادن زیرزمینی یا سر باز بدست می آید. اگر چه این عنصر بطور طبیعی در سرتاسر جهان یافت ...

Read More
پرونده اورودیف — فکت‌نامه

2023.4.14  کنسرسیوم اورودیف با هدف استقلال اروپا در تولید سوخت هسته‌ای (اورانیوم ۵درصد غنی‌شده) برای نیروگاه‌های هسته‌ای، سال ۱۹۷۳ با سرمایه‌گذاری فرانسه، بلژیک، ایتالیا، اسپانیا و سوئد تشکیل شد.

Read More
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ایران سرعت غنی ...

2023.12.26  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این بیانیه توضیح داد که ایران در هفته‌های اخیر نرخ تولید ماهانه اورانیوم غنی‌شده خود را تا سطح ۶۰ درصد به میزان مشابه ابتدای سال جاری میلادی افزایش داده است.

Read More
انرژی هسته ای چیست؟ - تولید انرژی در نیروگاه های ...

با بمباران اورانیوم با نوترون پلوتونیوم تولید شد. در ادامه : در سال ۱۹۳۸ اتوهان و فریتس اشتراسمان نشان دادند با بمباران اورانیوم با نوترون، هسته های سنگین این عنصر به دو قسمت مساوی تقسیم می شود.

Read More
غنی سازی ایزوتوپی چیست ؟ – به زبان ساده ...

اورانیوم سالانه در تناژ بسیار بالایی تولید و مصرف می‌شود. از این ماده در نیروگاه‌های هسته‌ای به عنوان سوخت استفاده می‌شود. همچنین این ماده نقش بسیار مهمی را در تولید سلاح‌های هسته ...

Read More
چگونه اورانیوم به انرژی تبدیل می شود؟

2005.4.5  اورانیوم طبیعی اصولا شامل مخلوطی از دو ایزوتوپ (نوع اتمی) از اورانیوم است. تنها 7/0 درصد از اورانیوم طبیعی، شکاف پذیر و یا دارای قابلیت شکاف پذیری است که با شکافته شدن در راکتورهای هسته ای انرژی تولید می کنند.

Read More
آمریکا و سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک ...

2023.12.29  فرانسه، آلمان، بریتانیا و ایالات متحده با انتشار بیانیه‌ای مشترک افزایش میزان تولید اورانیوم غنی شده با خلوص ۶۰ درصد توسط ایران را محکوم کردند. در بخش دیگری از این بیانیه مشترک آمده است: «ما این اقدام را که به تشدید بی ...

Read More
ابراز نگرانی 'عمیق' سه کشور اروپایی از تولید ... - BBC

2021.1.16  سه کشور اروپایی فرانسه، بریتانیا و آلمان از آغاز فرایند تولید اورانیوم فلزی در ایران که در تسلیحات اتمی ...

Read More
غنی‌سازی اورانیوم در ایران؛ اتحادیه اروپا ... - BBC

2021.1.5  غنی‌سازی اورانیوم در ایران؛ اتحادیه اروپا 'نگرانی عمیق' ابراز کرد. اتحادیه اروپا درباره از سرگیری غنی سازی ...

Read More
رویترز به نقل از آژانس ادعا کرد: ایران تولید ...

خبرگزاری رویترز با استناد به بیانیه‌ای که مدعی است درباره این گزارش محرمانه آژانس به اعضای خود رویت کرده است، گزارش داد که ایران «تولید اورانیوم با خلوص بالای خود را افزایش داده و رویه پیشین ...

Read More
«جمهوری اسلامی هیچ توجیه غیرنظامی معتبری برای ...

2023.12.29  تولید اورانیوم با غنای بالا توسط ایران هیچ توجیه غیرنظامی معتبری ندارد و تولید گزارش شده در کارخانه غنی‌سازی سوخت فردو و کارخانه غنی‌سازی سوخت آزمایشی، خطرات مرتبط با اشاعه را نیز همراه دارد.»

Read More
حمله روسیه به آمریکا و اروپا/ اگر مانع احیای ...

2023.12.27  طبق توضیحات آژانس، ایران تا کنون، مقادیر کافی اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۶۰ درصد برای تولید سه بمب هسته‌ای و مقادیر بیشتری اورانیوم با غنای پایین در اختیار دارد.

Read More
چرخه سوخت هسته‌ای چیست و دارای چه مراحلی است ...

2021.8.29  هگزافلوراید اورانیوم غنی‌سازی سپس به تاسیسات می‌رود تا از آن پودر دی‌اکسید اورانیوم تولید شود. پودر دی‌اکسید اورانیوم نیز نهایتا به قرص‌های کوچکی تبدیل می‌شود که همان سوخت نهایی است.

Read More
تولید اورانیوم ۶۰ درصدی ایران به ۹ کیلو در ماه ...

2023.12.27  تولید اورانیوم ۶۰ درصدی ایران به ۹ کیلو در ماه برگشته است جوان آنلاین: رویترز از قول آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرد که روند تولید اورانیوم غنی‌شده در ایران طی هفته‌های اخیر دوباره افزایش یافته است.

Read More
استخراج اورانیوم و مصارف آن در صنایع مختلف ...

2021.9.6  معادن اورانیوم در 20 کشور جهان فعالیت می کنند، با این حال در سال 2019 طبق گزارشی، بیش از 50 درصد از تولید اورانیوم فقط توسط 10 معدن در پنج کشور قزاقستان، کانادا، استرالیا، نامیبیا و نیجریه انجام گردید.

Read More
در مورد غنی سازی اورانیوم در ویکی تابناک بیشتر ...

2019.7.4  اگر بخواهیم از اورانیوم طبیعی که درصد بیشتری از ایزوتوپ ۲۳۸ را دارد در رآکتور‌ها استفاده نماییم، پس از تولید دی‌اکسید اورانیوم آن‌را برای تهیهٔ می‌له‌های سوخت به قسمت مربوطه منتقل می‌نمایند و در غیر این‌صورت ...

Read More
تولید برق در نیروگاه هسته ای – الیکا پلاس

2022.4.16  تولید برق با انرژی هسته ای نیاز به غنی سازی اورانیوم دارد که دانش این امر تنها در انحصار چند کشور است. اساس کار نیروگاه های اتمی و نیروگاه بخار تقریبا شبیه هم است. در نیروگاه اتمی به جای بویلر ...

Read More
انواع روش های تولید انرژی الکتریکی( تولید برق ...

2024.1.13  تولید برق با انرژی هسته ای نیاز به غنی سازی اورانیوم دارد که دانش این امر تنها در انحصار چند کشور می باشد. اساس کار نیروگاه های اتمی و نیروگاه های بخار تقریبا شبیه هم است.

Read More
ایران فرایند تولید اورانیوم فلزی 'برای نوع ... - BBC

2021.1.14  بر اساس گزارش‌ها ایران فرایند تولید اورانیوم فلزی که نوع پیشرفته ای از سوخت راکتور تحقیقاتی تهران است را در ...

Read More
ایران غنی‌سازی اورانیوم تا نزدیکی درجه مورد ...

2023.12.27  در این گزارش همچنین آمده است که آژانس تایید می‌کند که ایران تولید گاز هگزا فلورید اورانیوم 60 درصد غنی‌سازی شده از اورانیوم-235 را از اواخر ماه نوامبر در این دو تاسیسات خود، ماهانه نزدیک به 9 کیلوگرم افزایش داده است.

Read More
بیانیه تروئیکای اروپا درباره گزارش آژانس اتمی ...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فارس: سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره افزایش تولید اورانیوم غنی‌شده ۶۰ درصدی واکنش نشان دادند.

Read More
جوسازی گروسی علیه برنامه هسته‌ای ایران

2024.1.18  در این گزارش ادعایی، گروسی با اشاره به افزایش تولید اورانیوم غنی‌شده در نیروگاه‌های فردو و نطنز اعلام کرد: ایران تولید اورانیوم غنی شده با خلوص ۶۰ درصد در قالب هگزافلوراید را به حدود ۹ کیلوگرم در ماه، از پایان نوامبر ...

Read More
پلوتونیم - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

2024.1.8  پلوتونیوم ۲۳۹، در رآکتورهای هسته‌ای از اورانیوم ۲۳۸ و در مقیاس‌های بالا تولید می‌شود. ایزوتوپ پلوتونیوم-۲۳۸ ساطع‌کننده اشعه آلفا می‌باشد که نیمه عمرش ۸۷ سال است.

Read More
واکنش تهران به اعتراض اروپا به تولید اورانیوم ...

2024.1.16  در واکنش به اظهارات طرف‌های اروپایی برجام، مبنی بر لزوم «توقف فوری تولید اورانیوم فلزی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که «اورانیوم فلزی کاربردهای صلح‌آمیز هم دارد.» سعید خطیب‌زاده در نشست خبری امروز سه‌شنبه، ۳۰ دی ...

Read More
وال ‌استریت ژورنال: توسعه هسته‌ای ایران نشان ...

2023.12.27  خبرگزاری رویترز روز پنجم دی با استناد به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورهای عضو، نوشت جمهوری اسلامی تولید اورانیوم غنی شده با خلوص تا ۶۰ درصد را به حدود ۹ کیلوگرم در ماه افزایش داده است.

Read More
المزيد من المعلومات